Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 10 december BCB & ND: Non Fictie

De boekentoptien wordt maandelijks door BCB (Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak) samengesteld in samenwerking met het Nederlands Dagblad (ND). De Toptien bestaat uit drie categorieën: fictie, non-fictie en jeugdboeken. Iedere tweede vrijdag van de maand wordt de Toptien gepubliceerd in het ND. Hierna verschijnt hij tevens in diverse andere media en op websites. De Boekentoptien is gebaseerd op de verkoopcijfers die door GfK worden verzameld.

voorraad onbekend
€ 22,50

Gedachten bij een wereldberoemde afbeelding.
Wie kent de afbeelding van de brede en de smalle weg niet? Zelfs vele onkerkelijke mensen kunnen zich de afbeelding nog wel herinneren uit hun kinderjaren. Maar heb je ooit wel eens echt goed naar de afbeelding gekeken? Heb je de Bijbelteksten weleens opgezocht die overal op de plaat te vinden zijn? Voor degene die dat doet, komt de afbeelding tot leven. Die gaat iets van de diepe boodschap van de afbeelding begrijpen.

De auteur neemt je in dit boek bij de hand en voert je stap voor stap mee door de afbeelding. Door de levendige beschrijving komen de vele personen tot leven en wordt de bedoeling van de vele taferelen duidelijk. Telkens weer klinkt de indringende vraag: op welke weg reis ik. De brede of de smalle weg?

Het boek is voorzien van een stukje geschiedenis m.b.t. de beroemde afbeelding. Ook is er een korte levensschets opgenomen van de bedenkster van de plaat: Charlotte Reihlen.

voorraad onbekend
€ 20,-

Een heus niet voor elke dagboek? Dat is een dagboek, maar dan net even anders. Dit dagboek bevat niet alleen tekst en uitleg, maar ook gedachten, gedichten, verhaaltjes, liedjes en zelfs cabaret. Een dagboek voor mensen die het niet lukt om elke dag een dagboek te lezen. Voor mensen die zich er niet voor schamen dat ze hun vrome voornemens niet waar kunnen maken, voor mensen die verrast willen worden, voor mensen die geloven dat hun menselijk tekort geen belemmering is voor God, voor mensen die willen leren om met een milde lach naar zichzelf te kijken. Kortom: een dagboek voor mensen die mens durven zijn.

voorraad onbekend
€ 19,95

Op ontdekking door Openbaring maakt ons duidelijk wat iedereen te wachten staat in de eindtijd – in de hemel of op de aarde. Ben jíj voorbereid op wat er komen gaat?

Het boek Openbaring is geschreven omdat God ons wil laten weten wat de toekomst in petto heeft. De profetische waarheid biedt gelovigen wijsheid, geruststelling en inzicht. Voor ongelovigen is Openbaring een oproep om Gods genade aan te nemen zolang er nog tijd is.
Amir Tsarfati, auteur van een aantal bestsellers, onderzoekt wat Openbaring bekendmaakt over de eindtijd en daarna. Op een toegankelijke manier, waarbij hij de Bijbel voor zichzelf laat spreken, geeft Amir ons inzicht in:

- de gebeurtenissen die gelovigen en ongelovigen zullen meemaken voor, tijdens en na de grote verdrukking;
- het specifieke plan van God voor het volk Israël in de eindtijd;
- de bemoedigingen en waarschuwingen van Jezus Christus om ons voor te bereiden op Zijn wederkomst.

Amir Tsarfati heeft ook deze boeken geschreven:
• Het laatste uur
• Onvoorstelbaar vooruitzicht
• Gods meesterplan
• Elk moment

voorraad onbekend
€ 23,95

Dagboek Houd moed - Geloven in onzekere tijden
'In het nieuwe dagboek van Bobby Schuller speelt hij in op de actualiteit; een wereld waarin nieuwsberichten en heftige momenten ons flink kunnen ontmoedigen. Dit dagboek moedigt ons aan om in moeilijke tijden de moed niet te verliezen. Het bevat 365 dagelijkse bijdrages om je geloof te laten groeien.'

voorraad onbekend
€ 23,90

Een herdruk van een indrukwekkende Bijbelse roman over de tijd van Jezus' geboorte, geschreven met eerbied voor Gods Woord. In deze herdruk zijn spelling en interpunctie aangepast.

Rudolf van Reest laat je het begin van onze jaartelling meemaken alsof je het zelf beleeft. Daarbij laat hij een dikwijls verrassend licht vallen op tal van Bijbelteksten.

God met ons Eijsden, Annemarie van; Kloosterman, Ann
voorraad onbekend
€ 15,99

Advent is een tijd van verwachtingsvol toeleven naar de geboorte van de Redder, het Kind Jezus. God met ons is een dagboek dat gelezen kan worden tijdens advent, in de weken voorafgaand aan Kerst. Het wil je helpen om bewust toe te leven naar Kerst en biedt structuur aan je stille tijd in de vaak drukke decembermaand. Je leest het dagboek in de vier weken voor Kerst. Elke dag bestaat uit een introductie, een gebed, een te lezen bijbelgedeelte met leesvraag, een overdenking, een toepassingsvraag en een lied, quote of gedicht. Geschreven door vrouwen, voor vrouwen.

voorraad onbekend
€ 19,95

Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij.

Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij.

Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.

Geboren Glorie Selles-ten Brinke, Nieske
voorraad onbekend
€ 15,99

Geboren Glorie bevat overdenkingen met korte schrijfopdrachten voor 28 dagen, om te gebruiken tijdens de adventsperiode. Ook zeer geschikt om samen met je partner te lezen!

Geboren Glorie is geschreven voor gelovige vrouwen die verlangen naar groei in hun kennis van en relatie met Jezus Christus. Dit boek helpt hen de rode draad te ontdekken vanuit het Oude Testament naar het Nieuwe Testament, met betrekking tot de Menswording van Jezus, die tegelijk God is.

Centraal staat (de voorzegging van) Zijn komst op aarde, Zijn geboorte en het grote reddingsplan van God met deze wereld. Het boek eindigt in een heenwijzing naar Zijn tweede komst, wanneer Hij terugkomt op de wolken.

voorraad onbekend
€ 32,99
voorraad onbekend
€ 24,99