Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 10 januari BCB & ND: Non Fictie

De boekentoptien wordt maandelijks door BCB (Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak) samengesteld in samenwerking met het Nederlands Dagblad (ND). De Toptien bestaat uit drie categorieën: fictie, non-fictie en jeugdboeken. Iedere tweede vrijdag van de maand wordt de Toptien gepubliceerd in het ND. Hierna verschijnt hij tevens in diverse andere media en op websites. De Boekentoptien is gebaseerd op de verkoopcijfers die door GfK worden verzameld.

voorraad onbekend
€ 17,95

Misschien herken je het. Je zou vaker willen bidden,maar iedere dag weer glipt de tijd je door de vingers. Of, je neemt die tijd wél, maar door de vele prikkels die al bij je zijn binnengekomen, krijg je je gedachten niet meer op orde. Of je hebt er al zo vaak voor gebeden, dat je bijna moedeloos bent en de woorden niet meer kunt vinden. Fijn om dan een dagboekje te hebben dat je helpt om je gebedsleven structuur te geven en woorden aan je gebeden.Jezus hoort je bemoedigt, omdat het gebaseerd is op het woord van God, en omdat het je helpt tijd te nemen voor God en met God. De Here Jezus verlangt ernaar jouw stem te horen en van jou te horen wat er in je hart leeft. Hij hoort je, elke dag!

Sarah Young is auteur van populaire dagboeken als Dicht bij Jezus, Ik ben altijd bij je en Vandaag met Jezus. Samen met haar man heeft ze jaren als zendeling gewoond en gewerkt in Japan en Australië. Inmiddels woont het stel weer in de Verenigde Staten.

voorraad onbekend
€ 18,99

In het bijbelstudieboek 'Niemand is als hij' denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt.
Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.

voorraad onbekend
€ 17,90

Het kan zomaar.
Alles goed doen maar toch fout zitten.
Veel bezitten en niets hebben.
Trouw gehoorzamen en toch je plicht verzuimen.
Altijd thuis en toch vervreemd zijn.
Verwelkomd worden en niet naar binnen willen.
In God geloven maar God niet geloven.

De theorie van genade kennen we allemaal: God heeft ons zo lief, dat Hij ons in Christus onze zonden vergeeft. Maar wat doet dat met je? Hoe kan je van deze genade leren leven? Die vraag is Arie de Rover het vaakst gesteld bij zijn lezingen. Want je leven verandert pas, als die genade dagelijkse praktijk voor je wordt.

In Genadeloos goed vertelt Arie hoe je uit genade kunt leven en wat je ervan weerhoudt om dat te doen. En dat blijken nou juist de dingen te zijn waarvan je altijd dacht dat ze goed zijn: je opvoeding, je carrière, je geld, het streven naar geluk - zelfs je eigen geloof kan je in de weg zitten.

Arie laat zien hoe je met al die 'goede dingen' op een gezonde manier om kunt gaan, zodat je leert hoe je de fantastische genade van God écht kunt beleven en uitleven.

Genadeloos goed is een vervolg op Leven na de genadeklap, maar kan ook los daarvan worden gelezen.

Maria Huijgen, Arnold
voorraad onbekend
€ 27,99

'Maria' van Arnold Huijgen is een theologisch werk over de bijbelse figuur Maria en beschrijft haar vanuit verschillende invalshoeken. Maria is een voorbeeld van geloof en vertrouwen. Wie naar haar kijkt, wordt bemoedigd. Dit boek gaat terug naar de Bijbel om Maria opnieuw in beeld te krijgen als Joods meisje, moeder van de verlosser en moeder van de gelovigen. De traditie van de vroege kerk, de Reformatie en moderne literatuur helpen om Maria als icoon van genade te zien. Transparant tot op Gods genade werpt zij licht op seksualiteit, kunst, de eenheid van de kerk en op de toekomst van Europa als christelijk continent na de coronapandemie.

Geluksdag Lagen, Gerjanne van
voorraad onbekend
€ 16,95

Gerjanne van Lagen heeft de gave om alledaagse momenten in woorden te vatten. Haar mijmeringen over het moederschap zijn verrassend herkenbaar. 'Geluksdag' inspireert je om je gezin met nieuwe ogen te bekijken en te waarderen. Want juist in het gezin zit het geluk zo vaak in de kleine dingen.
De columns, waarin ernst en humor zich afwisselen, worden gecombineerd met prachtige foto's van Mirjam Ordelman (oak & blush).

voorraad onbekend
€ 22,50

Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.

voorraad onbekend
€ 24,99

Elisabeth Elliot (1926-2015) was zendelinge in Ecuador, toen leden van een indianenstam haar echtgenoot Jim Elliot en vier collega-zendelingen doodden met een speer. Met haar peuterdochter vertrok Elisabeth een paar jaar later naar diezelfde stam, woonde bij hen, leerde hen de Bijbel kennen, liet hen zien wat vergeving inhoudt. Velen kwamen tot geloof.

Auteur Ellen Vaughn sprak met Mincaye, een van de moordenaars, die zich bekeerde en predikant werd. Ook mocht Vaughn de tot nu toe ongepubliceerde dagboeken van Elisabeth lezen en voerde ze gesprekken met familie en vrienden. Zo ontstond een schitterende portret van een van de meest invloedrijke vrouwen uit de moderne kerkgeschiedenis. Elisabeth Elliot, een nuchtere, humoristische, gevoelige vrouw die maar één doel kende in haar leven: God gehoorzamen en zijn wil doen tegen elke prijs.

voorraad onbekend
€ 19,95

'Hoop in bange tijden' is een boek dat de betekenis van Jezus' opstanding uitlegt, tegen de achtergrond van de bange tijden waarin we leven: als samenleving, maar ook persoonlijk. (Keller zelf vecht voor de tweede keer in zijn leven tegen kanker.)

Na een inleidend eerste hoofdstuk over het historische bewijs voor de opstanding, besteedt Keller het grootste deel van het boek aan het benadrukken van de realiteit van de opstanding tot op het niveau van het dagelijks leven. Keller wil niet zomaar vertellen dat Jezus leeft. Hij wil laten zien wat een verschil het maakt voor alles waar we mee te maken hebben.
Hier wordt de centrale boodschap van het christelijk geloof onthuld zoals alleen Tim Keller dat kan - vol onwankelbaar geloof en doordringend inzicht. Keller laat je op een diepgaande nieuwe manier naar een verhaal kijken waarvan je dacht dat je het kende.

Tim Keller (1950) was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal titels. Er zijn in Nederland bijna 190.000 exemplaren van zijn boeken verkocht, waaronder de bestsellers 'In alle redelijkheid' (26.000 ex.) en 'De vrijgevige God' (21.000 ex.)

Heimwee en hoop Jong, Pieter L. de
voorraad onbekend
€ 8,99

'Heimwee en hoop' is een meditatiebundel van Pieter L. de Jong over het verlangen naar de nabijheid van God, geschikt als cadeauboek. Iedereen weet wat heimwee is. Het is een vreemd, nauwelijks te beheersen gevoel van verlangen naar iets wat voorbij is. Maar nog sterker kan heimwee zich uiten in een verlangen naar het moment dat je leven eindelijk zal zijn zoals je bewust en onbewust hoopt en bidt. Een leven vol van de goedheid en de nabijheid van God. Daarover gaan de meditaties in dit boek. Ze zijn grotendeels ontstaan in coronatijd, zodat ook het verlangen naar het samenkomen rond de Bijbel erin doorklinkt. Een aantal meditaties zijn specifiek geschreven voor de periode van Advent en Kerst. Een waardevol boek om zelf te lezen of cadeau te geven in het pastoraat.

Durf te leven met de dag Heijningen-Steenbergen, Annemarie van
voorraad onbekend
€ 14,99

'Durf te leven met de dag' is een boek over levenslust en stervensmoed.
Annemarie van Heijningen wil de lezers meer bewust maken van hun eigen sterfelijkheid en laten nadenken over de praktische zaken rond het overlijden. Dit doet ze op haar eigen specifieke manier: met diepgaande lichtvoetigheid. Annemarie heeft op een mooie manier haar eigen verhaal erin verwerkt. In een spannende week van wachten op een medisch onderzoek, stelt ze zichzelf - en daarmee ook de lezer - indringende vragen over leven en dood, om tot de slotsom te komen dat het je leven verrijkt wanneer je de dood onder ogen durft te zien. Prikkelend, praktisch en uitnodigend!