Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 10 mei BCB & ND: Non Fictie

De boekentoptien wordt maandelijks door BCB (Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak) samengesteld in samenwerking met het Nederlands Dagblad (ND). De Toptien bestaat uit drie categorieën: fictie, non-fictie en jeugdboeken. Iedere tweede vrijdag van de maand wordt de Toptien gepubliceerd in het ND. Hierna verschijnt hij tevens in diverse andere media en op websites. De Boekentoptien is gebaseerd op de verkoopcijfers die door GfK worden verzameld.

voorraad onbekend
€ 15,99

Vijftig dagen nadat Jezus gestorven is aan het kruis en opgestaan is uit de dood komt de Heilige Geest. De Geest wijst de leerlingen de weg en verkondigt hen zelfs toekomstige dingen (Joh. 16:12-15). Ook wij hebben de Geest nodig. We leven in een moeilijke en verwarrende tijd, maar het is Pinksteren geweest! De Geest van Jezus is uitgestort en zal ons helpen en leiden. In dit dagboek verdiepen we ons vijftig dagen in de persoon en het werk van de Heilige Geest. Eerst vanuit het onderwijs dat Jezus over de Geest geeft in Johannes 14-16. Vervolgens zien we vanuit het boek Handelingen hoe de Geest mensen inschakelt om van Jezus te getuigen.

Aan de hand van concrete bijbelgedeelten komen we op het spoor wat de Geest doet in levens van mensen. Alles is erop gericht de Heilige Geest beter te leren kennen, in de hoop dat het verlangen groeit om elke dag achter Jezus in het spoor van de Geest te gaan.

Kinga Bán Bakker, Johan
voorraad onbekend
€ 24,99

Kinga Bán (1981-2019) was een geboren zangeres. Zingen was voor haar net zo vanzelfsprekend als ademhalen. Ze zong haar liedjes over geloof, hoop en onvoorwaardelijke liefde totdat het niet meer ging. Na een lange periode van ziekte overleed Kinga op 37-jarige leeftijd. Het NOS Journaal meldde: 'Christelijk Nederland rouwt om Kinga Bán, ze betoverde tot het einde.' Muziekjournalist en schrijver Johan Bakker sprak met familieleden, medemuzikanten, vrienden en buren die Kinga's portret allemaal op hun eigen manier inkleuren. Al die lichte, luchtige, vrolijke en ontroerende verhalen vormen samen een bonte biografie. Wie meer wil weten over de nog onbekende en onderbelichte kanten van Kinga Bán moet dit boek zeker gaan lezen! Een uitgave in samenwerking met KingaMusic.

voorraad onbekend
€ 15,95

In 2004 verscheen van de auteur 'Ze hadden wat te zeggen', in 2009 'Ook zij hadden wat te zeggen'. Beide uitgaven bevatten 'vijfentwintig minaturen over reisgenoten'. Nu brengt hij nu nog eens evenzoveel miniaturen uit over personen met wie hij kortere of langere tijd verantwoordelijkheden deelde of tot wie hij zich op enigerlei wijze verhield. Ze bestrijken een breed terrein in kerk en samenleving. Evenals in de vorige uitgaven worden in deze uitgave 'Ook nog ter sprake gebracht' de beschreven personen zelf aan het woord gelaten in kenmerkende citaten uit hun eigen publicaties. Ook bij verschillen in visie is in alle bijdragen sprake van onderlinge verbondenheid, zodat de essays met respect voor de personen en hun arbeid zijn geschreven. De herinnering aan hen wordt hiermee levend gehouden.

Ego Beek, Bram van de
voorraad onbekend
€ 20,-

Een cultuuranalyse van het ik.
In 'Ego' onderzoekt theoloog Bram van de Beek het moderne en het bijbelse denken over het individu. De individuele mens staat in onze tijd namelijk steeds centraler en dat is geen goed nieuws. In dit boek neemt de auteur ons mee op een reis door de geschiedenis en plaatst hij het 'ik denk dus ik ben' van Descartes tegenover het bijbelse 'Ik ben'. De manier waarop wij over onszelf nadenken is volgens hem cruciaal voor de manier waarop wij aankijken tegen wetenschap, godsdienst en klimaat. Bram van de Beek neemt de stelling in dat de ander belangrijker is dan het ik. Daar zal niet alleen de mensheid, maar ook de natuur wel bij varen.

voorraad onbekend
€ 5,25

Geloof, hoop en liefde is een prachtig cadeauboekje om anderen of jezelf mee te verrassen en bemoedigen. Eerder verscheen Jij bent een parel in Gods hand.

Geloof, hoop en liefde – als je gelooft, kun je niet zonder deze drie. Dat staat in de Bijbel en in dit boekje zijn deze kernwaarden in prachtige foto's, bemoedigende quotes en Bijbelteksten, en overdenkingen uitgewerkt. Zodat je er steeds aan wordt herinnerd om te blijven geloven, hopen en liefhebben.

voorraad onbekend
€ 14,99

Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.

voorraad onbekend
€ 15,99

Belijdenis doen betekent dat je 'ja' zegt tegen God. Het betekent ook dat je aan de slag moet gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. Daarnaast is het boek gevuld met inspirerende en bemoedigende bijbelteksten. De korte en kernachtige overdenkingen van Max Lucado helpen je op weg na het doen van belijdenis. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.

De teksten in dit boek zijn eerder verschenen in Leven in zijn handen, In de palm van Gods hand, Gods liefde voor elke dag en De Reis begint.

voorraad onbekend
€ 17,95

Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij.

Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij.

Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.

voorraad onbekend
€ 14,99

Het is de belangrijkste keuze die je ooit zult maken, je keuze om 'ja' te zeggen tegen God.
'Ja' tegen Zijn liefde, 'ja' tegen Zijn offer aan het kruis, 'ja' tegen een leven in Zijn kracht. In korte overdenkingen schrijft Max Lucado over die keuze, over de impact die de Bijbel op je leven kan hebben, over Gods plan met jouw leven en Gods beloften voor jou.

Tabitha Verschuure, ds. A.
voorraad onbekend
€ 10,90

Tabitha en andere vrouwen uit de Bijbel.
Uitgave ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de Vrouwenbond Gereformeerde Gemeenten.

In deze meditaties over vrouwen uit de Heilige Schrift komen bekende vrouwen aan de orde (Eva, Naomi), maar ook onbekende vrouwen (Syntyche, Hulda), naamloze vrouwen (Jobs vrouw, de Kananése vrouw), vrouwen die ons ter waarschuwing zijn (Lots vrouw, Saffira), of juist vrouwen om jaloers op te worden (Tabitha, Ruth).

De overdenkingen zijn leerzaam en steeds legt de auteur de boodschap van Gods Woord aan het hart van de lezer.