Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 10 oktober BCB & ND: Non Fictie

De boekentoptien wordt maandelijks door BCB (Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak) samengesteld in samenwerking met het Nederlands Dagblad (ND). De Toptien bestaat uit drie categorieën: fictie, non-fictie en jeugdboeken. Iedere tweede vrijdag van de maand wordt de Toptien gepubliceerd in het ND. Hierna verschijnt hij tevens in diverse andere media en op websites. De Boekentoptien is gebaseerd op de verkoopcijfers die door GfK worden verzameld.

voorraad onbekend
€ 18,99

In het bijbelstudieboek 'Niemand is als hij' denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt.
Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.

voorraad onbekend
€ 14,99

Met 'Bidden kun je leren' geeft Anne van Olst een praktische gids voor gebed, bedoeld voor zowel jonge als ervaren gelovigen en geschikt voor gebruik in kringen. Bidden kun je leren. Dit boek wil daarbij helpen. Het is een praktische gids voor gebed. Zowel voor beginners die een helpende hand kunnen gebruiken bij de eerste stappen op de weg van het gebed, als voor meer ervaren bidders die zich blijvend willen bezinnen op hun gebeden.

Op een frisse manier wordt antwoord gegeven op vragen als: Wat is bidden? Hoe begin je je gebed? Hoe spreek je God aan? Hoe kun je met vertrouwen bidden? De handleiding voor gesprek maakt het boek geschikt voor gebruik in kringen.

'De Bijbel staat vol handvatten als het gaat om gebed. Dit boekje helpt ze te ontdekken en maakt ze praktisch voor alledag!' Jurjen ten Brinke, voorganger Hoop voor Noord, Amsterdam

voorraad onbekend
€ 17,95

Gods meesterplan- Israël en de Gemeente:

Om werkelijk inzicht te krijgen in de Bijbelse profetie, moeten we eerst begrijpen dat Gods beloften aan Israël en Zijn plan met de Gemeente elkaar aanvullen. Sommigen gelovigen zijn van mening dat God Israël heeft verworpen en de Gemeente ervoor in de plaats is gekomen, maar dit druist in tegen het karakter van de trouwe Heere Die we in de Bijbel leren kennen, In dit boek maakt Amir Tsarfati duidelijk wat de Bijbel zegt over Gods grote en unieke plannen voor Zijn twee uitverkoren volken: Israël en de Gemeente. Amir dringt door tot de kern van belangrijke vragen, zoals:

. Zijn de beloften van God aan de oudtestamentische natie Israël nog van toepassing op het Joodse volk in deze tijd?
. Heeft God het opstandige Israël vervangen door de Gemeente?
. Heeft Israël, nu de Gemeente er is, een onderscheiden rol in onze tijd?
. In welk opzicht zijn de huidige gebeurtenissen in Israël van belang voor de Gemeente?
. Welke houding moet de Gemeente innemen tegenover Israël?

Gods meesterplan- Israël en de Gemeente geeft een boeiende kijk op alles wat God voor Zijn twee volken bestemd heeft- en waarom dat zo belangrijk is voor ons in deze tijd!

'Amir Tsarfati vertelt het profetische verhaal van de Bijbel van Genesis tot en met Openbaring, en geeft daarbij een duidelijk beeld van Gods unieke doel en plan voor zowel Israël als de Gemeente. Zijn weerlegging van de vervangingstheologie is grondig en toch eenvoudig te begrijpen. Dit boek beantwoordt een groot aantal vragen die veel schrijvers over de Bijbelse profetie niet durven stellen'.
Dr. David Jeremiah

Maria Huijgen, Arnold
voorraad onbekend
€ 27,99

'Maria' van Arnold Huijgen is een theologisch werk over de bijbelse figuur Maria en beschrijft haar vanuit verschillende invalshoeken. Maria is een voorbeeld van geloof en vertrouwen. Wie naar haar kijkt, wordt bemoedigd. Dit boek gaat terug naar de Bijbel om Maria opnieuw in beeld te krijgen als Joods meisje, moeder van de verlosser en moeder van de gelovigen. De traditie van de vroege kerk, de Reformatie en moderne literatuur helpen om Maria als icoon van genade te zien. Transparant tot op Gods genade werpt zij licht op seksualiteit, kunst, de eenheid van de kerk en op de toekomst van Europa als christelijk continent na de coronapandemie.

voorraad onbekend
€ 17,95

Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij.

Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij.

Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.

Vrouw vandaag Butter, Marieke den; Samyn, Wilma
voorraad onbekend
€ 20,-

Dit boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.

In dit boek willen de schrijfsters Wilma Samyn en Marieke den Butter laten zien hoeveel de Bijbel te zeggen heeft voor de vrouw vandaag. De wereld is vol van wegen die gebaand zijn door het feminisme, de moderne psychologie en wereldgelijkvormigheid. En allemaal zijn we geneigd om op die wegen te lopen. Maar midden tussen die wirwar van wegen loopt een pad. Het goede pad van eeuwige Bijbelse waarheid. In dit boek worden vele onderwerpen die met de vrouw van vandaag te maken hebben tegen het licht van de Bijbel gehouden. Van identiteit, huwelijk en kinderen tot gastvrijheid en generatiedenken. Het boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.

Geliefd en gedoopt Oranje, Corien; Berge, Marieke ten
voorraad onbekend
€ 9,99

De doop van je zoon of dochter is iets om te vieren.
Wat een rijkdom als je mag weten dat God jouw kind als het zijne beschouwt. De tekeningen en teksten in dit boekje drukken Gods koesterende en beschermende liefde op een prachtige manier uit. Een heerlijk boekje om samen met je kind door te bladeren, en om uit voor te lezen. Met versjes en teksten waarmee je je kind Gods zegen kunt meegeven.

Corien Oranje is schrijver en theoloog. Ze heeft tientallen kinderboeken op haar naam staan. De trendy zwart-witillustraties zijn van Marieke ten Berge. Samen met Corien maakte ze ook Geliefd en opgedragen (ISBN 9789033835728) en het kijk- en ontdekboek Neushoorn en narwal (ISBN 9789085433750).

voorraad onbekend
€ 14,99

Bijbelstudies uit het gehele boek Openbaring.
Hoe vaak hoor je niet over het beest en zijn merkteken, of over het zogenaamde duizendjarige rijk? Meestal zijn het echter flarden. Hoe zou de Openbaring klinken als hij gelezen wordt in het verband waarin hij gegeven is? In deze bijbelstudies neemt ds. A.W.J. Theunisse je mee in een samenhangende lezing van de gehele Openbaring. Vanuit de context van de eerste hoorders in Klein-Azië worden lijnen van dit profetische geschrift naar onze tijd getrokken, tot aan de verwachting van het nieuwe Jeruzalem. Zo worden lezers geoefend zelf dit bijzondere boek te lezen en toe te passen.

De dertien bijbelstudies zijn voorzien van gespreksvragen en liedsuggesties en daarmee goed bruikbaar voor kringen in de gemeente. Ds. A.W.J. Theunisse (1979) is predikant van de hervormde gemeente Beekbergen. Hij heeft zeven jaar lesgegeven over de Openbaring aan de Theologische Vorming voor Gemeenteleden.

Goede herder Kamp, W. van de
voorraad onbekend
€ 11,95

• Psalm 23 zoals je het niet eerder kende • Met illustraties van Glenn van der Mull

In dit prachtig geïllustreerde geschenkboekje laat Wilkin van de Kamp je op verrassende wijze zien hoe de Goede Herder uit Psalm 23 omgaat met zijn schapen. Jezus is die Goede Herder. De psalm zegt niet dat je nooit iets kwaads zal overkomen, maar dat de Goede Herder in elke situatie bij je is. Hij brengt je nooit naar een plaats waar Hij niet eerst zelf is geweest. De Goede Herder leidt je door het dal van diepe duisternis, om de hoger gelegen weidegronden te bereiken. Hier nodigt Hij je uit om 'voor de ogen van je vijanden' aan zijn tafel plaats te nemen. De tafel van de Goede Herder is de plek waar je tot rust komt, waar je geliefd wordt en waar je vol overtuiging het lied van de Herder zingt: 'De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets!' Een absolute aanrader!

voorraad onbekend
€ 15,95

Wat zegt de Heere in Zijn Woord over geboorteregeling? Over de tijd tussen de geboorten van je kinderen? In hoeverre mag je zeggen: 'Nu even geen kinderen' of 'Ons gezin is voltooid'? Hoe kun je verstandig omgaan met je vruchtbaarheid? Of laat je het krijgen van kinderen helemaal aan God over? En hoe zit het met anticonceptie?

Volg de auteur - zelf een jonge moeder van vijf kinderen - in haar zoektocht naar antwoorden op tal van vragen rond gezinsvorming. Waarbij ze rekening houdt met Gods aanwijzingen in Zijn Woord én met de gebrokenheid waarin we leven sinds de zondeval. Op een eerlijke, open manier maakt ze tal van situaties bespreekbaar.

Naast vele persoonlijke inkijkjes van de auteur en andere moeders, vind je als lezer ook de nodige wetenschappelijke handreikingen. Deze zijn geschreven door de Nederlandse Patiëntenvereniging (NPV).