Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Top 10 oktober BCB & ND: Non Fictie

De boekentoptien wordt maandelijks door BCB (Brancheorganisatie voor het Christelijke Boeken- en muziekvak) samengesteld in samenwerking met het Nederlands Dagblad (ND). De Toptien bestaat uit drie categorieën: fictie, non-fictie en jeugdboeken. Iedere tweede vrijdag van de maand wordt de Toptien gepubliceerd in het ND. Hierna verschijnt hij tevens in diverse andere media en op websites. De Boekentoptien is gebaseerd op de verkoopcijfers die door GfK worden verzameld.

voorraad onbekend
€ 9,95

Moeders hebben weinig tijd, maar maken wel tijd voor Sestra mama! De reacties op het eerste nummer waren enthousiast. 'Prachtig', 'ik pak het er elke keer weer bij', en 'fijn dat er ook aandacht voor moeders met pubers is'. Het tweede nummer is qua look en feel kwalitatief weer mooi en wil moeders aanmoedigen op hun manier mama te zijn: #zobenikmama. Online is er een levendige community ontstaan rondom deze hashtag. Het thema van dit nummer is rolmodellen. Met interviews, tips en veel verhalen van moeders voor moeders.

voorraad onbekend
€ 9,95

Hoe heeft Daniël zich staande gehouden midden in een samenleving vol afgoderij en weerzinwekkende praktijken? Daniël werkte volgens een opvallende strategie die ook wij goed kunnen gebruiken in onze tijd. Lever je niet uit aan de wereld, maar sluit je ook niet op in je eigen wereld of christelijke bubbel. Stevig verworteld in God, ben je in staat om je takken breed uit te laten waaieren naar de wereld.

Daartoe willen we je uitdagen met dit nieuwe gespreksboek vol achtergrondinformatie en prachtige foto's.
Daarbij komen allerlei vragen aan de orde: Hoe kan ik Jezus navolgen buiten mijn christelijke bubbel? Zijn
er christelijke principes waar niemand aan mag komen? Zie ik God al werkzaam in de (niet- gelovige) wereld
en hoe kan ik daarbij aansluiten? Is er hoop voor de kerk?

Schrijvers GGG-materiaal: Ds. Pieter de Both, Ds. Inge de Rouwe, Ds. Peter Smilde (eindredactie), Ds. Karsten
van Staveren, Karin Timmerman (interviews)

voorraad onbekend
€ 9,90

Ze bood tijdens de Tweede Wereldoorlog onderdak aan honderden Joden, overleefde een concentratiekamp, reisde naar 64 landen om het evangelie te verkondigen en moest de laatste vijf jaar van haar leven noodgedwongen zwijgend doorbrengen. Ondanks haar wereldwijde bekendheid werd deze 'Zwerfster voor God' gekenmerkt door een bijna jaloersmakende eenvoud.

In de glossy ontmoeten we niet alleen Corrie ten Boom zelf, maar ook haar familie en mensen op wie ze onmiskenbaar een stempel heeft gedrukt. We duiken in de geschiedenis van het Corrie ten Boom Huis in Haarlem en zoomen in op Corries boodschap van (Gods) liefde en vergeving.

'Corrie' is een inspirerend en prachtig vormgegeven magazine dat wordt uitgegeven in samenwerking met het Corrie ten Boom Huis.

Oer Oranje, Corien; Dekker, Cees; Brink, Gij
voorraad onbekend
€ 14,99

Oer begint met een fascinerende hervertelling van het scheppingsverhaal.

Proton, een minuscuul deeltje dat vlak na de oerknal ontstaat en door de ruimte vliegt, neemt de lezer mee op een duizelingwekkende reis door de tijd, van oerknal tot de evolutie van het leven tot de dagen van Jezus en het leven van nu. Proton maakt vol verwondering mee hoe de Schepper de ruimte en tijd instelt, wetten in gang zet, licht schept, geluid en kleur. Hoe Hij ervoor zorgt dat de planeet aarde een veilig huis wordt voor de mens en hoe bijzonder het is dat God zelf op een dag in de persoon van Jezus zijn schepping instapt.

De drie auteurs vullen elkaar naadloos aan: Corien Oranje is de verteller, Gijsbert van den Brink is theoloog en Cees Dekker is wetenschapper. Samen vertellen zij het grote verhaal van Gods schepping op een nieuwe, frisse manier, die recht doet aan wetenschappelijke bevindingen én aan de Bijbel.

Leest als een spannende roman! Dit boek laat zien dat het aanvaarden van de evolutietheorie op een natuurlijke manier kan samengaan met geloven in de schepping door God en de opstanding van Jezus. Het neemt de lezer mee door een tijd en ruimte die nauwelijks te bevatten is en maakt een theorie die 14 miljard jaar omspant, inzichtelijk en leesbaar. Van harte aanbevolen!- Andries Knevel -

Huwelijksdagboek Keller, Tim; Keller, Kathy
voorraad onbekend
€ 19,95

Van de bestseller 'Het huwelijk - Gods wijsheid over gevende liefde' zijn in Nederland tot nu toe meer dan 13.000 exemplaren verkocht.

Dat boek gaat over de menselijke behoefte aan liefde en de uitdrukking daarvan in het huwelijk. Dit nieuwe dagboek sluit aan op 'Het huwelijk', en biedt echtparen een dagelijkse overdenking om Gods wijsheid te vinden in hun huwelijksleven. Elke dag bevat een Bijbeltekst of een citaat uit 'Het huwelijk', een commentaar van de Kellers, en suggesties voor gesprek en gebed.
Dit Huwelijksdagboek is een betrouwbare gids als het gaat om vriendschap, toewijding en discipelschap in de context van het huwelijk. Het helpt je om Gods wijsheid te verbinden met je huwelijk.

Tim Keller (1950) was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verscheen een groot aantal titels van hem, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid en De vrijgevige God.Kathy Keller studeerde theologie aan het Gordon-Conwell Theological Seminary. Ze schreef samen met Tim Het huwelijk, Psalmendagboek, en Spreukendagboek.

voorraad onbekend
€ 14,99

Sommigen zien in het coronavirus een bewijs dat we leven in de eindtijd. Anderen zien het virus als een manier van God om ons wakker te schudden. Weer anderen vinden dat het de schuld is van de Chinezen, de regering, de WHO.

Tom Wright onderzoekt deze reacties op het virus en vindt dat ze tekortschieten. In plaats daarvan nodigt hij je uit om na te denken over een andere manier van kijken en reageren - een manier die put uit de leringen en voorbeelden van de Schrift, en vooral over de manier van leven, denken en bidden die Jezus ons heeft geopenbaard.

voorraad onbekend
€ 15,99

Belijdenis doen betekent dat je 'ja' zegt tegen God. Het betekent ook dat je aan de slag moet gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. Daarnaast is het boek gevuld met inspirerende en bemoedigende bijbelteksten. De korte en kernachtige overdenkingen van Max Lucado helpen je op weg na het doen van belijdenis. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.

De teksten in dit boek zijn eerder verschenen in Leven in zijn handen, In de palm van Gods hand, Gods liefde voor elke dag en De Reis begint.

voorraad onbekend
€ 6,50
voorraad onbekend
€ 14,99

Het is de belangrijkste keuze die je ooit zult maken, je keuze om 'ja' te zeggen tegen God. 'Ja' tegen Zijn liefde, 'ja' tegen Zijn offer aan het kruis, 'ja' tegen een leven in Zijn kracht. In korte overdenkingen schrijft Max Lucado over die keuze, over de impact die de Bijbel op je leven kan hebben, over Gods plan met jouw leven en Gods beloften voor jou.

Verschenen: februari 2016.

voorraad onbekend
€ 17,95