Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Rinnah Top 5 februari: Non Fictie

De 'Rinnah Boekentopvijf' wordt maandelijks samengesteld in vier categorieën: fictie, non-fictie, kind & jeugd en Kind & Jeugd (Bijbel)verhalen.

Nooit alleen Koornneef, Alette
voorraad onbekend
€ 22,99

Nooit alleen is een boek vol kleur en gedachten. Een geschenkboek om te delen of juist als cadeau voor jezelf. Een boek voor onderweg. Want we lopen allemaal ons eigen pad. Soms gaat de weg omhoog, soms omlaag. En soms voelt het alsof we het helemaal alleen moeten doen. Voelen we ons eenzaam in de drukte van de wereld.

Wat is het dan mooi als we mogen geloven dat God dichtbij is. Dat Hij ons de juiste weg wil wijzen. Dat Hij ons mensen geeft die een stukje met ons mee willen lopen. Daarop vertrouwen is niet altijd makkelijk. De weg voelt zo vaak als een zoektocht. Alette neemt je in dit boek een stukje mee in haar eigen zoektocht. Met gedichten en illustraties die voor herkenning zorgen. Die je naar boven laten kijken. Je een duwtje in de rug geven soms. Een boek om mee uit het raam te staren, met anderen te delen en als een warme deken om je heen te laten zijn. Want je bént nooit alleen.

Alette Koornneef (1991) illustreert, schrijft en ontwerpt en geniet ervan om hiervan te delen om andere mensen te bemoedigen. Ze woont in Gouda, is getrouwd met Gerard en is moeder van drie kinderen.

voorraad onbekend
€ 24,99

In De Bijbel lezen met het oog op Israël lees je in 365 dagen de Bijbel van Genesis tot Openbaring. Verschillende auteurs werpen hun licht op een passage uit de Bijbel door middel van een korte overdenking. De rode draad door de dagboekgedeelten heen is de unieke positie van het Joodse volk en Gods leiding met hen door Bijbel heen tot nu en in de toekomst.

De auteurs die meewerken aan dit dagboek zijn onder andere: C. Baan, P. van den Berg, C. de Boer, J. Bonhof, B. Engelfriet, B. Gijsbertsen, A. Groothedde, F. Heikoop, D. Heikoop, G. Krol, M. Mulder, A. van Maanen, F. van Oordt, W. Ouweneel, J. Overeem, M.J. Paul, H. Poot, R. Santinge, J. Snaterse, B. Trouwborst, J. de Vreugd en K. de Vreugd (eindredactie). Dit dagboek wordt uitgegeven in samenwerking met Christenen voor Israël.

Sestra mama Winternummer 2023
voorraad onbekend
€ 8,45

Voor gelovige moeders die graag geïnspireerd, bemoedigd en uitgedaagd worden in alle rollen die het mamaleven kent, om te ontdekken: #zobenikmama.

Bij wie hoor jij? Wie hoort bij jou? Het klinkt misschien wat zoet: wij horen bij elkaar.
Maar juist de feestdagen laten soms zo duidelijk zien dat bij elkaar horen helemaal niet vanzelfsprekend is. Toch geloven wij in samen. Juist als familie en gezin. It takes a village to raise a child, luidt een Afrikaans gezegde. Met dit nummer zetten we graag een eerste stap.In dit winternummer van Sestra mama vind je verhalen over hoopvol opvoeden in pittige tijden, lees je over omgaan met prestatiedruk, vertellen moeders over gemis tijdens de feestdagen, zoeken we ruimte voor vriendschappen en tafelen we uitgebreid met onze dierbaren.

Kostbaar bloed Selles-ten Brinke, Nieske
voorraad onbekend
€ 17,99

In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heen wijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heen wijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus' verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon.

Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema's. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl

voorraad onbekend
€ 20,99

In het bijbelstudieboek 'Het geheim van David' neemt Henk Binnendijk de lezer mee door de psalmen van David. Hoe kan David, een koning van Israël met zo'n druk en bedreigd leven, toch de tijd nemen om stil te zijn voor God en een psalm te schrijven?

Die vraag bracht Henk Binnendijk ertoe om zich in de psalmen te verdiepen. De vraag zegt namelijk heel veel over Davids relatie met God. Door het bestuderen van de psalmen werd het geheim van David duidelijk. Het geheim dat hij zijn hele leven bij zich droeg en hem steeds weer kracht gaf, ook in zijn moeilijke momenten: 'Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij.'